Ducati SuperSport Forum banner
41 - 60 of 323 Posts
Ik heb nog nooit een club/franchise zien winnen als er interne politiek gaande is. Hoe meer onrust, hoe slechter het team presteert. Je zou verwachten dat de spelers er van geïsoleerd zijn, maar dat zijn ze niet. Ik gok dat er een hoop onzin gaande is waar we geen weet van hebben.
Hier zijn we ons allemaal bewust van de politiek. Ze moeten nationale equity hebben in termen van rassen in het team. Anyway terug naar de SS. Had vandaag een geweldige rit met DOCSA Ducati owners club South Africa. Erg blij met mijn veringinstellingen, de weg was hobbelig maar ik deinsde niet eens terug, nu is de compressie zachter. Mensen die eerder met me hebben gereden, zeiden dat ik er veel comfortabeler uitzie bij het insturen van de bocht... Dus een dikke duim omhoog voor mijn instellingen.
 
Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn Touring-opstelling getest en dit zijn mijn gedachten. Soepel en zwevend op rechte, goede wegen, zodra de weg ruw wordt, wordt ze een beetje springerig, maar de hobbels zijn zacht. In bochten voelt de motor zwaarder en een beetje traag aan, de voorkant lijkt te vertragen en een beetje samengedrukt te blijven, maar toch erg soepel. De algemene indruk zou zijn (ik denk niet dat ik deze instelling in de huidige vorm zou gebruiken, er zou wat aan gesleuteld moeten worden. Ik heb nu mijn vering ingesteld voor sport-touring en verwacht dat deze instelling beter bij me past, ik zal dit 2 dagen proberen en dan overstappen op de Sport/Race-instelling waar ik het meest in geïnteresseerd ben.
 

Attachments

Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn Touring-opstelling uitgeprobeerd en dit zijn mijn gedachten. Soepel en zweverig op rechte, goede wegen, zodra de weg ruw wordt, wordt ze een beetje nerveus, maar de hobbels zijn zacht. In bochten voelt de motor zwaarder en een beetje traag aan, de voorkant lijkt te vertragen en een beetje samengedrukt te blijven, maar toch erg soepel. De algemene indruk zou zijn (ik denk niet dat ik deze instelling in de huidige vorm zou gebruiken, er zou wat aan gesleuteld moeten worden. Ik heb nu mijn vering afgesteld voor sport Touring en verwacht dat deze instelling beter bij me past, ik zal dit 2 dagen testen en dan overstappen op de Sport/Race-instelling waar ik het meest in geïnteresseerd ben.
Interessant genoeg heb je je achterkant vrij zacht gemaakt. Mijn achterkant is 10 klikken zachter dan het hardst. Mijn voorkant is 22 klikken van het hardst - alles met betrekking tot compressie, ik heb de rebound op fabrieksinstellingen gelaten.
 
Interessant genoeg heb je je achterkant behoorlijk zacht gemaakt. Mijn achterkant is 10 klikken zachter dan het hardst. Mijn voorkant is 22 klikken van het hardst - alles met betrekking tot compressie, ik heb de rebound op fabrieksinstellingen gelaten.
Ja, ik heb 3 profielen ingesteld waarmee ik zal spelen en die ik zal aanpassen. Toeren was bedoeld om zacht te zijn (wat het is), het is meer een oefening om te weten hoe de motor reageert in de verschillende profielen. Mijn doel is om een paar instellingen te hebben die ik kan instellen, afhankelijk van de omstandigheden. Het is voor mij net zo belangrijk om te herkennen wat niet werkt als wat wel werkt.
 
Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn Touring setup uitgeprobeerd en dit zijn mijn gedachten. Soepel en zweverig op rechte goede wegen, zodra de weg ruw wordt, wordt ze een beetje springerig, maar de hobbels zijn zacht. Bij het nemen van bochten voelt de motorfiets zwaarder en een beetje volgzaam aan, de voorkant lijkt te vertragen en een beetje samengedrukt te blijven, maar nog steeds erg soepel. De algemene indruk zou zijn (ik denk niet dat ik deze instelling in de huidige vorm zou gebruiken, het zou wat moeten worden aangepast. Ik heb nu mijn vering afgesteld voor sport Touring en verwacht dat deze instelling beter bij me past, ik zal dit 2 dagen proberen en dan overstappen op de Sport/Race instelling waar ik het meest in geïnteresseerd ben.
Geloof alsjeblieft dat mijn opmerkingen bedoeld zijn om te helpen .....

Uw matrix van instellingen heeft wat een grote logische 'fout' lijkt (kan geen geschikter woord bedenken).

Image


Achtervering rebound: Volgens uw tabel, hoe 'sportiever' de rit, hoe zachter (wat snellere rebound snelheid betekent) u de achtervering rebound instelt. Dit is in strijd met de conventionele wijsheid dat het andersom zou moeten zijn. U wilt meer klikken in de 'touring mode', wat een snellere rebound snelheid geeft om de vering in staat te stellen de slechte wegdekken te volgen. Op een relatief glad circuit gebruikt u minder 'klikken' om een langzamere rebound snelheid te geven (niet te langzaam) om een steviger, meer gecontroleerd gevoel in bochten te geven.

Mijn suggestie: De fabrieksinstellingen in dezelfde volgorde als uw tabel zijn 12, 14, 16, 6. Maak het startpunt voor 'touring' de fabrieksinstellingen +4. Dat zou 16, 18, 20, 10 opleveren. Dat zou een vrij zachte rit over slechte wegen moeten geven. Zo niet, geef ze dan nog een paar 'klikken'. Nu in deze volgorde ......

1. de achtervering rebound op slechte wegen strakker zetten (één klik per keer) totdat de rit ruw begint te worden. Zet hem terug naar de laatste acceptabele instelling.
2. herhaal stap 1 voor de voorvering rebound
3. breng nu de achtervering compressie omhoog totdat de rit ruw wordt op slechte wegen, zet hem terug totdat hij acceptabel is
4. herhaal stap 3 voor de voorvering compressie.

Probeer niet alle aanpassingen snel te doen. Doe er één tegelijk in de bovenstaande volgorde en rijd een tijdje bij elke stap om uw nieuwe instelling te testen. Rijd een tijdje met deze instelling en laat dit gevoel in uw hersenen inslijten. Micro-aanpassingen indien nodig, maar geef elke verandering een behoorlijke test. Als u constant heen en weer aanpast, raakt u alleen maar totaal in de war. Daar is uw 'touring mode' ingesteld.

Voor 'sport-touring' zet u gewoon de voor- en achtervering rebound 1 of 2 klikken strakker om de rebound snelheid te vertragen. Dat is alles wat nodig zou moeten zijn.

Voor het circuit past u 'sport-touring' verder aan door de compressie (in te schroeven) met 1 of 2 klikken te verhogen. Misschien nog 1 klik achtervering rebound (maar wees ervan bewust dat overdreven langzame rebound waarschijnlijk een van de grootste fouten is die mensen maken bij het leren afstellen van de vering).

Succes...

P.S. Op een high performance schokdemper zou 1 klik aanpassing een ZEER merkbare hoeveelheid moeten zijn. Op de 22-schaal van aanpassing op mijn Wilber achterdemper is 1 klik op rebound, high speed compressie of low speed compressie het verschil tussen dag en nacht. MAAR ..... het zal alleen zo zijn als de andere aanpassingen correct zijn ingesteld. Als andere instellingen helemaal verkeerd staan, dan kunt u clickers draaien tot u een ons weegt zonder enig verschil te zien (omdat iets anders in feite het rijprobleem veroorzaakt).
 
Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn Touring-setup getest en dit zijn mijn gedachten. Soepel en zweverig op rechte, goede wegen, zodra de weg ruw wordt, wordt ze een beetje nerveus, maar de hobbels zijn zacht. In bochten voelt de motor zwaarder en een beetje loom aan, de voorkant lijkt te vertragen en een beetje samengedrukt te blijven, maar toch erg soepel. De algemene indruk zou zijn (ik denk niet dat ik deze instelling in de huidige vorm zou gebruiken, er zou wat aan gesleuteld moeten worden. Ik heb nu mijn vering afgesteld voor sport Touring en verwacht dat deze instelling beter bij me past, ik zal dit 2 dagen testen en dan overstappen op de Sport/Race-instelling waar ik het meest in geïnteresseerd ben.
Ok Dag 1 van mijn 2-daagse test op instelling 2 (Instelling 1 al verteerd die wordt gesloopt) En wow Nu heb ik een basislijn en iets om aan te werken. Het voelt bijna perfect voor mijn rit van en naar mijn werk. (Ik zeg bijna perfect omdat ik nu met klikken ga spelen, 1 tegelijk, en de positieve en negatieve effecten ga voelen) Dus mijn genoemde sport touring-instelling wordt zeker een instelling :grin2:
 
^^^^^100% correct^^^^^ betreffende instellingen. Ze moeten de handleiding voor de Aussies hebben ingekort, wetende dat ze langzamer lezen....hahaha, een beetje zoals hun rugby de laatste tijd waar ze moeite hebben om de tegenstander te lezen. De Champions Cup is begonnen, we ontmoeten elkaar binnenkort.
Hé, ik vind dat hier in Oz erg beledigend, we lezen helemaal niet, we kijken met onze ogen en onze hersenen vertellen ons het juiste... lezen is alleen voor degenen zonder hersenen hahaha
 
Onthoud jongens, alle instellingen zijn afhankelijk van je gewicht. Vermelden we allemaal ons gewicht met instellingen om anderen een idee te geven?
 
Vertrouw erop dat mijn opmerkingen bedoeld zijn om te helpen .....

Uw matrix van instellingen heeft wat een grote logische 'fout' lijkt te zijn (kan geen geschikter woord bedenken).

Image


Achtervering: Volgens uw tabel geldt: hoe 'sportiever' de rit, hoe zachter (wat snellere rebound snelheid betekent) u de achtervering instelt. Dit is in strijd met de conventionele wijsheid dat het andersom zou moeten zijn. U wilt meer klikken in de 'touring-modus', wat een snellere rebound snelheid geeft om de vering in staat te stellen de slechte wegdekken te volgen. Op een relatief gladde racebaan gebruikt u minder 'klikken' om een langzamere rebound snelheid te geven (niet te langzaam) om een steviger, meer gecontroleerd gevoel in bochten te geven.

Mijn suggestie: De fabrieksinstellingen in dezelfde volgorde als uw tabel zijn 12, 14, 16, 6. Maak het startpunt voor 'touring' de fabrieksinstellingen +4. Dat zou 16, 18, 20, 10 opleveren. Dat zou een vrij zachte rit moeten geven over slechte wegen. Zo niet, geef ze dan nog een paar 'klikken'. Nu in deze volgorde ......

1. de achtervering op slechte wegen strakker zetten (één klik per keer) totdat de rit ruw begint te worden. Zet hem terug op de laatste acceptabele instelling.
2. herhaal stap 1 voor de voorvering
3. breng nu de achtercompressie omhoog totdat de rit ruw wordt op slechte wegen, zet hem terug tot acceptabel
4. herhaal stap 3 voor de voorcompressie.

Probeer niet alle aanpassingen snel achter elkaar te doen. Doe ze één voor één in de bovenstaande volgorde en rijd een tijdje bij elke stap om uw nieuwe instelling te testen. Rijd een tijdje met deze instelling en laat dit gevoel in uw hersenen beklijven. Micro-aanpassingen indien nodig, maar geef elke verandering een behoorlijke test. Als u constant heen en weer aanpast, raakt u alleen maar totaal in de war. Daar is uw 'touring-modus' ingesteld.

Voor 'sport-touring' gewoon de voor- en achtervering 1 of 2 klikken strakker zetten om de rebound snelheid te vertragen. Dat is alles wat nodig zou moeten zijn.

Voor het circuit, pas 'sport-touring' verder aan door de compressie (in te draaien) met 1 of 2 klikken te verhogen. Misschien nog een extra klik van de achtervering (maar wees ervan bewust dat overdreven langzame rebound waarschijnlijk een van de grootste fouten is die mensen maken bij het leren afstellen van de vering).

Succes...

P.S. Op een hoogwaardige schokdemper zou 1 klik aanpassing een ZEER merkbare hoeveelheid moeten zijn. Op de 22-schaal van aanpassing op mijn Wilber achterschokdemper is 1 klik op de rebound, high speed compressie of low speed compressie het verschil tussen dag en nacht. MAAR ..... het zal alleen zo zijn als de andere aanpassingen correct zijn ingesteld. Als andere instellingen helemaal verkeerd staan, dan kunt u aan de clickers draaien tot u een ons weegt zonder enig verschil te merken (omdat iets anders in feite het rijprobleem veroorzaakt).
Ah, ik zie wat ik daar heb gedaan. Ik heb vandaag 12 14 14 6 gebruikt en het is geweldig voor mijn dagelijkse rit. Het is die verdomde kloksgewijze anticlockwise referentie in de handleiding die me in de war heeft gebracht. Hoe dan ook, ik maak vorderingen in de goede richting
 
Vertrouw erop dat mijn opmerkingen bedoeld zijn om te helpen .....

Uw matrix van instellingen heeft wat een groot logisch 'fout' lijkt te zijn (kan geen geschikter woord bedenken).

Image


Achtervering: Volgens uw tabel, hoe 'sportiever' de rit, hoe zachter (wat snellere rebound snelheid betekent) u de achtervering instelt. Dit is in strijd met de conventionele wijsheid dat het de andere kant op zou moeten zijn. U wilt meer klikken in de 'touring-modus', wat een snellere rebound snelheid geeft om de vering in staat te stellen de slechte wegdekken te volgen. Op een relatief glad circuit rijdt u met minder 'klikken' om een langzamere rebound snelheid te geven (niet te langzaam) om een steviger, meer gecontroleerd gevoel in bochten te geven.

Mijn suggestie: De fabrieksinstellingen in dezelfde volgorde als uw tabel zijn 12, 14, 16, 6. Maak het uitgangspunt voor 'touring' de fabrieksinstellingen +4. Dat zou 16, 18, 20, 10 opleveren. Dat zou een vrij zachte rit over slechte wegen moeten geven. Zo niet, geef ze dan nog een paar 'klikken'. Nu in deze volgorde ......

1. De achtervering aantrekken (één klik per keer) op slechte wegen totdat de rit ruw begint te worden. Draai hem terug naar de laatste acceptabele instelling.
2. Herhaal stap 1 voor de voorvering
3. Breng nu de achtercompressie omhoog totdat de rit ruw wordt op slechte wegen, draai terug totdat het acceptabel is
4. Herhaal stap 3 voor de voorcompressie.

Probeer niet alle aanpassingen in snelle volgorde te doen. Doe er één tegelijk in de bovenstaande volgorde en rijd een tijdje bij elke stap om uw nieuwe instelling te testen. Rijd een tijdje met deze instelling en laat dit gevoel in uw hersenen vastzetten. Micro-aanpassingen indien nodig, maar geef elke verandering een behoorlijke test. Als u constant heen en weer aanpast, raakt u alleen maar totaal in de war. Daar is uw 'touring-modus' ingesteld.

Voor 'sport-touring' gewoon de voor- en achtervering 1 of 2 klikken aantrekken om de rebound snelheid te vertragen. Dat is alles wat nodig zou moeten zijn.

Voor het circuit, pas 'sport-touring' verder aan door de compressie (in te draaien) met 1 of 2 klikken te verhogen. Misschien nog een klik van de achtervering (maar wees ervan bewust dat overmatig langzame rebound waarschijnlijk een van de grootste fouten is die mensen maken die leren om de vering aan te passen).

Succes...

P.S. Op een hoogwaardige schokdemper zou 1 klik aanpassing een ZEER merkbare hoeveelheid moeten zijn. Op de 22-schaal van aanpassing op mijn Wilber achterdemper is 1 klik op de rebound, high speed compressie of low speed compressie het verschil tussen dag en nacht. MAAR ..... het zal alleen zo zijn als de andere aanpassingen correct zijn ingesteld. Als andere instellingen helemaal verkeerd staan, dan kunt u aan de klikkers draaien tot 'de koeien thuiskomen' zonder enig verschil te merken (omdat iets anders in feite het rijprobleem veroorzaakt).
@John Dus laten we dit opsplitsen. Volgens Diagram (in mijn boek Fig 154) toont dit dat knop 3 (Rebound) omhoog draait naar S Soft (wat snellere rebound snelheid betekent) en omlaag naar H hard (wat langzamere rebound snelheid betekent) Beginnend vanaf 0 klikken helemaal omhoog, elke klik omlaag naar H maakt de rebound harder en langzamer. Ja?
Daarom, als de klikken van 12 - 14 - 18 gaan, is dit niet in de juiste richting? In de richting van een sportinstelling, d.w.z. het verharden/vertragen van de rebound, waardoor het gevoel van het wegdek toeneemt. Ja? Als ik me niet vergis, zijn we het er allebei over eens en begrijpen we de principes. Daarom zijn ofwel u ofwel ik in de war met de richting van de klikken of het startpunt (d.w.z. is uw startpunt helemaal naar beneden naar H zoals de mijne helemaal omhoog naar S)
Wat denk je?
 
:mad::confused:WTF !!!!!!! nu weet ik niet zeker wat het uitgangspunt is (0 klikken) op de achterste rebound. Kan iemand zijn gedachten delen? Is 0 klikken helemaal naar beneden richting H of helemaal omhoog richting S? Ik heb 0 gebruikt als helemaal omhoog richting S en mijn klikken beginnen beneden. help alsjeblieft.
 
@John Dus laten we dit opsplitsen. Volgens het diagram (in mijn boek Figuur 154) toont dit dat knop 3 (Rebound) omhoog draait naar S Soft (wat snellere rebound-snelheid betekent) en omlaag naar H hard (wat langzamere rebound-snelheid betekent). Beginnend vanaf 0 klikken helemaal omhoog, maakt elke klik omlaag naar H de rebound harder en dus langzamer. Ja? Daarom, aangezien de klikken van 12 - 14 - 18 gaan, is dit niet de juiste richting? Richting een sportinstelling, d.w.z. het verharden/vertragen van de rebound, waardoor het gevoel van het wegdek toeneemt. Ja? Als ik me niet vergis, waren we het er allebei over eens en begrijpen we de principes. Daarom zijn ofwel jij ofwel ik in de war met de richting van de klikken of het startpunt (d.w.z. is jouw startpunt helemaal naar beneden richting H zoals de mijne helemaal omhoog richting S) Wat denk je?
Het is nog steeds Figuur 163 in de gedownloade handleiding van de Ducati Australia-site. Hoe dan ook, bekijk het diagram. De rebound-afsteller bevindt zich aan de 'onderkant' van de schokdemper op de normaal verwachte locatie (ik heb me net gerealiseerd waarom ze hebben geschreven wat ze hebben geschreven). Omdat ze de schokdemper echter zo hebben gemonteerd dat de 'onderkant' van de schokdemper iets hoger is dan de 'bovenkant', is de geschreven beschrijving van welke kant je hem moet draaien pedantisch correct, maar zal zeker de meeste mensen in verwarring brengen. Dus vergeet de instructies. De rebound-afsteller zit aan de 'onderkant' van de schokdemper, beschouw het als de onderkant alsof de schokdemper verticaal is geplaatst. Het is een rechtse draad, je schroeft hem in de 'onderkant' van de schokdemper (met de klok mee) om de nulpositie te bepalen. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. OK, met die verwarring hopelijk opgehelderd...... "Beginnend vanaf 0 klikken helemaal omhoog, maakt elke klik omlaag naar H de rebound harder en dus langzamer. Ja?" Nee. Nul klikken zou moeten betekenen dat je de afsteller (rebound of compressie hetzelfde) helemaal hebt ingedraaid. In deze positie is de demping het sterkst, en in het geval van rebound betekent dit de laagst mogelijke snelheid met de huidige interne kleppen. Elke klik die je de afsteller uitdraait, verhoogt de rebound-snelheid (een zachtere rit). Misschien als ik uitleg hoe de afstellers werken, kan het helpen. Er is een shimstack die het grootste deel van de demping regelt. Het is slechts een stapel dunne ringen van verschillende dikte die buigen als de olie erdoorheen wordt geperst. Deze stapel shims kan worden aangepast, maar vereist het demonteren van de ophanging. Dus om een ​​beperkte eenvoudige externe aanpassing mogelijk te maken, is een bypass-circuit opgenomen. Dit is niets anders dan een verheerlijkt gat waarin een taps toelopende naald (het binnenste uiteinde van de afsteller) wordt geschroefd. Door de afsteller helemaal in te draaien, wordt het bypass-circuit volledig geblokkeerd. Dus alle olie moet door de shimstack stromen, waardoor de 'sterkste' demping mogelijk is. Door de afsteller uit te draaien, wordt het bypass-gat geleidelijk geopend, waardoor er meer en meer olie de shimstack kan 'omzeilen' en dus minder demping geeft. Eigenlijk vrij eenvoudig.
 
:mad::confused:WTF !!!!!!! nu ben ik niet zeker van het startpunt (0 klikken) op de achterste rebound. Kan iemand zijn gedachten delen? Is 0 klikken helemaal naar beneden richting H of helemaal omhoog richting S? Ik heb 0 gebruikt als helemaal omhoog richting S en mijn klikken beginnen naar beneden. help alsjeblieft.
In mijn lange bericht uitgelegd, is de rebound-afsteller een rechtse draad. Schroef hem in de schokdemper tot hij lichtjes vastloopt, dat is je nulpositie.
 
Het is nog steeds Figuur 163 in de gedownloade handleiding van de Ducati Australia-site. Kijk in ieder geval naar de afbeelding. De rebound-afsteller zit aan de 'onderkant' van de schokdemper op de normaal verwachte locatie (ik heb me net gerealiseerd waarom ze dit hebben geschreven). Maar omdat ze de schokdemper hebben gemonteerd met de 'onderkant' van de schokdemper iets hoger dan de 'bovenkant', is de geschreven beschrijving van de manier waarop je hem moet draaien pedant correct, maar zal de meeste mensen zeker in verwarring brengen. Dus vergeet de instructies.

De rebound-afsteller zit aan de 'onderkant' van de schokdemper, beschouw het als de onderkant alsof de schokdemper verticaal is geplaatst. Het is een rechtse draad, je schroeft hem in de 'onderkant' van de schokdemper (met de klok mee) om de nulpositie te bepalen. Dat is alles wat je hoeft te onthouden.

OK, met die verwarring hopelijk opgehelderd...... "Beginnend vanaf 0 klikken helemaal omhoog, maakt elke klik naar beneden richting H de rebound harder en langzamer. Ja?" Nee. Nul klikken zou moeten betekenen dat je de afsteller (rebound of compressie hetzelfde) helemaal naar binnen hebt geschroefd. In deze positie is de demping het sterkst, en in het geval van rebound betekent dit de laagst mogelijke snelheid met de huidige interne kleppen. Elke klik die je de afsteller uitdraait, verhoogt de rebound-snelheid (een zachtere rit).

Misschien helpt het als ik uitleg hoe de afstellers werken. Er is een shimstack die het grootste deel van de demping regelt. Het is slechts een stapel dunne ringen van verschillende dikte die buigen als de olie erdoorheen wordt geperst. Deze stapel shims kan worden aangepast, maar vereist de demontage van de ophanging. Dus om een ​​beperkte, eenvoudige externe afstelling mogelijk te maken, is een bypass-circuit opgenomen. Dit is niets anders dan een verheerlijkt gat waarin een taps toelopende naald (het uiteinde van de afsteller) wordt geschroefd. Door de afsteller helemaal naar binnen te schroeven, wordt het bypass-circuit volledig afgesloten. Dus alle olie moet door de shimstack stromen, waardoor de 'sterkste' demping mogelijk is. Door de afsteller uit te draaien, wordt het bypass-gat geleidelijk geopend, waardoor er meer en meer olie de shimstack kan 'omzeilen' en dus minder demping geeft. Eigenlijk vrij eenvoudig.
Bedankt maat, ik heb het nu duidelijk :smile2:
 
...Nul klikken zou moeten betekenen dat je de afsteller (rebound of compressie hetzelfde) helemaal naar binnen hebt gedraaid...
Ik heb dit allemaal met interesse gelezen. Johns aanpak is de conventionele methode, en ik zou beginnen met eerst de veervoorspanning in te stellen, dan de demping in de volgorde die hij voorstelt.

Maar ik kan me voorstellen waar de verwarring begint met de achterschokdemper, hoewel de termen 'In' & 'Out' worden gebruikt, terwijl de afbeelding in fig163 H & S als "Up" & "Down" laat zien, maar alleen voor knop 3...dus wat is "In"? Omhoog of omlaag? Ook 'Met de klok mee' 'Tegen de klok in' kunnen verwarrende termen zijn als je de knop als een wijzerplaat visualiseert en je voorstelt dat je van voren naar de knop kijkt, wat je natuurlijk niet echt kunt doen als hij op de motorfiets zit.

Dus het zou eenvoudiger zijn geweest om te zeggen, "Terwijl je de achterschokdemper vanaf de linkerkant van de motorfiets bekijkt, draai je knop 1 OMHOOG om de compressie te verstevigen en OMLAAG om de compressie te verzachten, terwijl je knop 3 OMLAAG draait om de rebound te verstevigen en OMHOOG om de rebound te verzachten"

Het principe is hetzelfde aan beide uiteinden van de motorfiets: "In" (of Gesloten) is Hard (rijden) of Langzaam (demping), maar de richting varieert op de achterschokdemper. Hard (d.w.z. 'In' of 'Gesloten') is altijd het startpunt voor het tellen van 'klikken'. Er hoeft dus alleen maar gelet te worden op de manier waarop de afsteller naar Hard beweegt.
 
Waar is meneer Miaggi als je hem nodig hebt innnnnnnn - ouuuuuuuuut
Uppppppp- dowwwwwn

Ik denk dat jullie elkaar allemaal expres in verwarring brengen. Hoewel het eenvoudig te begrijpen is, brengt het anderen in verwarring lol... Ik wil zo graag een Ducati Ik kan niet langer wachten. Maar ik zal wachten
 
Denk er niet over na, gewoon...

Waar is meneer Miaggi als je hem nodig hebt innnnnnnn - ouuuuuuuut
Uppppppp- dowwwwwn


Ik denk dat jullie elkaar allemaal expres in verwarring brengen. Hoewel het eenvoudig te begrijpen is, brengt het anderen in verwarring lol... Ik wil zo graag een Ducati Ik kan niet langer wachten. Maar ik zal wachten
"Terwijl u de achterschokdemper vanaf de linkerkant van de motorfiets bekijkt, draait u knop 1 OMHOOG om de compressie te verstevigen en OMLAAG om de compressie te verzachten, terwijl u knop 3 OMLAAG draait om de rebound te verstevigen en OMHOOG om de rebound te verzachten"
 
"Terwijl u de achterschokdemper vanaf de linkerkant van de motorfiets bekijkt, draait u knop 1 OMHOOG om de compressie te verstevigen en OMLAAG om de compressie te verzachten, terwijl u knop 3 OMLAAG draait om de rebound te verstevigen en OMHOOG om de rebound te verzachten"
Of loop gewoon om de andere kant en dan is het omhoog om te verstevigen.. soms verwarren handleidingen de mensen. De handleiding had gewoon moeten lezen om te verstevigen, dan geen verwarring..
 
  • Like
Reactions: John
Sag

Or just walk around other side and it's then up to to stiffen.. sometimes manuals confuse the fcuk out of people . Manual should of just read in to stiffen then no confusion..
Eigenlijk moet ik vanwege verminkte vingers aan de linkerkant (d.w.z. bakboord) staan om de achterste afstellers te bewegen, waarbij de stoel verwijderd moet worden, en het helpt om de 'modderflap' los te maken om een betere beweging op de compressie-afsteller te krijgen. Dan is het vrij eenvoudig: Omhoog of omlaag. :wink2:

We hebben echter de meest kritieke ophangingsafstelling in deze discussie gemist: Sag. Het resultaat van de veerconstante in combinatie met de veervoorspanning.
 
Ik heb de video's nog niet bekeken, dus ik herhaal dit misschien. Ik herinner me echter geen melding van Spring Preload in deze thread, en in mijn ervaring zou dat het startpunt moeten zijn. Het nastreven van de demping zonder eerst de statische sag in te stellen, gaat de handlingproblemen en de rijkwaliteit niet oplossen. Het is als 'afstemmen' rond een elektrisch probleem. Dus besloot ik een paar minuten de tijd te nemen om te kijken waar mijn motorfiets op stond. Ik ontdekte dat mijn preload-verstellers van de voorveerspanning volledig ontspannen (tegen de klok in) waren ingesteld door de fabriek of de dealer. Nu zou je verwachten dat dit een soepele rit oplevert, maar in feite is de voorkant extreem hard geweest, bijna stijf, met fabrieksinstellingen voor de demping. Hmm, dit wijst mogelijk ook op een losse achtereindinstelling, aangezien het onwaarschijnlijk lijkt dat Ducati een set zware veren in mijn motorfiets heeft gestopt. Dus ik wacht tot mijn lieve assistent me helpt met de sag-metingen. Als iemand dit heeft gedaan, wat dacht je ervan om je bevindingen te delen.
 
41 - 60 of 323 Posts