Hallo @Ed K (aangezien je in mijn introductiedraad hebt gereageerd) en iedereen,
sinds een paar dagen, eigenlijk al 2-3 weken, heb ik een jankend geluid wanneer ik de motor laat rollen met de koppeling ingeschakeld.Als ik de koppeling intrek, verdwijnt het (edit: het verdwijnt niet, het is alleen minder "frequent" en met minder volume maar dezelfde toonhoogte, zie post 20, ook voor meer hints over de oorsprong ervan). Het geluid verscheen plotseling en verdween op een dag nadat ik de motorolie had bijgevuld (het stond net op de onderste streep), maar sindsdien kwam het twee dagen later terug. Ik heb in totaal ongeveer 500 ml olie bijgevuld, wat volgens mij al veel is. Ergens las ik dat een droge koppelingsafdichtingsring ("de grote") zo'n geluid kan maken.
In het audiobestand begint het op een leeg stuk weg, dan versnel ik en schakel ik in de 2e versnelling en laat ik het in de versnelling rollen, schakel ik een keer terug en laat ik het rollen tot het stopt. Dan versnel ik weer, schakel ik in de 3e versnelling en laat ik het weer rollen. Ik denk dat ik in de 2e versnelling ben gestopt, maar het maakt niet uit. Aan het einde blijft het geluid aanhouden terwijl de motor stilstaat, dit was nieuw voor mij vandaag. Dan laat ik de motor een beetje toeren maken omdat het geluid meestal verdwijnt als hij stilstaat, en dat doet hij bijna (luister naar de laatste 3 seconden).
Ook ben ik met mijn oor rond de motor gegaanmaar ik kon het geluid niet lokaliseren... (zie post 20, het zit rond de airbox) Wat denk je dat het is?
sinds een paar dagen, eigenlijk al 2-3 weken, heb ik een jankend geluid wanneer ik de motor laat rollen met de koppeling ingeschakeld.
In het audiobestand begint het op een leeg stuk weg, dan versnel ik en schakel ik in de 2e versnelling en laat ik het in de versnelling rollen, schakel ik een keer terug en laat ik het rollen tot het stopt. Dan versnel ik weer, schakel ik in de 3e versnelling en laat ik het weer rollen. Ik denk dat ik in de 2e versnelling ben gestopt, maar het maakt niet uit. Aan het einde blijft het geluid aanhouden terwijl de motor stilstaat, dit was nieuw voor mij vandaag. Dan laat ik de motor een beetje toeren maken omdat het geluid meestal verdwijnt als hij stilstaat, en dat doet hij bijna (luister naar de laatste 3 seconden).
Ook ben ik met mijn oor rond de motor gegaan