Ducati SuperSport Forum banner

Alle nieuwe Ducati V2

13K views 206 replies 24 participants last post by  LowRyter  
#1 ·

#9 · (Edited)
Niemand weet het op dit moment...maar het lijkt twijfelachtig. (Ik hoop dat ik het mis heb!!!)
Doet het dat? Er waren zelfs spionagefoto's van de vervanging ervan?! Of het precies hetzelfde karakter is als de SS, wie weet, maar de gematigde output wijst meer op SS-achtig dan op Pani V2-achtig.

Bewerk
De beschrijving van de motor doet ook denken aan meer weggeoriënteerd:

de V2 is ontworpen om het rijplezier te maximaliseren op zowel de weg als het circuit, waardoor het een game-changer is voor elk type rijder.

een brede en bruikbare vermogenscurve,

Het gaat niet alleen om snelheid; deze motor is gemaakt om soepel en responsief te reageren, waardoor elke draai aan het gaspedaal spannend wordt en een verschil oplevert dat je voelt vanaf het moment dat je de weg opgaat.

#11 ·
Conventionele klepveren, dus geen desmo, maar geen verhoging van de klepcontrole-intervallen. Distributiekettingen behouden van superquadro.
Dezelfde conversatie op de Facebook-pagina van DOCSA…

#14 ·
@Dino de Laurentiis Mijn gok is nog steeds MS V2, Sport Bike V2 (maar minder agressief dan de huidige V2), maar geen SuperSport. Hoewel het mogelijk is, misschien, dat de 120 pk Sport Bike-versie meer op het circuit gericht is en de 115 pk Sport Bike meer op de VFR lijkt, en met bagage?

We zullen zien!!! Spannend!
ja, voor mij klinkt een mix van sportiviteit tussen de SS en V2 ideaal, zolang het niet zo oncomfortabel is als de V2.

#16 ·
Als er een 115 pk sterke touring Sport Bike-versie is, is het verschil in vermogen misschien niet eens merkbaar in vergelijking met de bestaande SuperSport.

Maar de nieuwe motor zou veel soepeler en lichter moeten zijn, en de motorfiets zal waarschijnlijk geen enkelzijdige swingarm hebben, dus over het algemeen een lichtere motorfiets. Wendbaarder. Misschien rond de 430 lbs nat en volgetankt. We zullen zien!!!

#31 ·
Het lijkt erop dat de huidige Superquardro V2 aan de basis van de motor tandwielen heeft naar een korte ketting, en dan aan de bovenkant van de ketting naar tandwielen naar nokkenassen.

Terwijl de nieuwe V2-motor blijkbaar een ketting direct naar de nokkenassen heeft. Dus niet gerelateerd aan de huidige Superquardro V2-configuratie.
En toch toont een van de foto's in de link van triplesapper riemen. Zeer verwarrend.

#34 ·
In een Duits artikel stond dat het hetzelfde systeem is als in Suzuki's 1037cc V2. Wat inderdaad ketting naar tandwiel naar nokkenassen zou zijn.
Image

Je zou dus alleen de kleppen om de 30.000 km hoeven te controleren en geen riemen meer hoeven te vervangen.
Ik kijk uit naar de nieuwe motor, maar ik vrees dat we met deze geen touring-georiënteerde Supersport zoals de onze zullen zien.

• Like
Reactions: Ed K