Ducati SuperSport Forum banner
21 - 40 of 207 Posts
Discussion starter · #22 ·
Weet niet zeker of die foto's echt zijn... maar de laatste twee lijken het wel te zijn. Kan zelfs zien wat de nieuwe swingarm lijkt te zijn.

Ik hoop dat ze het een naam geven. "V2" is veel te generiek.

Conventionele klepveren, dus geen desmo, maar geen verhoging van de klepcontrole-intervallen. Distributiekettingen behouden van superquadro.
Ik dacht dat de nokkenassen door tandwielen werden aangedreven, niet door kettingen?

Nog een artikel - meer foto's

Discussion starter · #30 ·
Terwijl de nieuwe V2-motor een ketting direct naar de nokkenassen lijkt te hebben. Dus niet gerelateerd aan de huidige Superquardro V2-configuratie.

Het lijkt erop dat de huidige Superquardro V2 aan de basis van de motor tandwielen heeft naar een korte ketting, en dan aan de bovenkant van de ketting naar tandwielen naar nokkenassen.

Terwijl de nieuwe V2-motor blijkbaar een ketting direct naar de nokkenassen heeft. Dus niet gerelateerd aan de huidige Superquardro V2-configuratie.
En toch toont een van de foto's in de link van triplesapper riemen. Zeer verwarrend.

In een Duits artikel stond dat het hetzelfde systeem is als in Suzuki's 1037cc V2. Wat inderdaad ketting naar tandwiel naar nokkenassen zou zijn.
Image

Je zou dus alleen de kleppen om de 30.000 km hoeven te controleren en geen riemen meer hoeven te vervangen.
Ik kijk uit naar de nieuwe motor, maar ik vrees dat we met deze geen touring-georiënteerde Supersport zoals de onze zullen zien.

• Like
Reactions: Ed K
Ik dacht dat de nokkenassen door tandwielen werden aangedreven, niet door een ketting?
Dat zou geweldig zijn. Maak de motor ook robuuster. Het aantal motoren dat is vernietigd of beschadigd door defecte kettingspanners is aanzienlijk.

Bewerken: nee. Ik kan de ketting in de illustratie hierboven zien. Interessant hoe de ketting een centraal tandwiel aandrijft dat beide nokkenassen aandrijft. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Meestal drijft de ketting de nokkenastandwielen direct aan.

Ik vond dit een goed overzicht van het verschil tussen de oude testastretta en superquadro en de nieuwe v2-motor.

Een conclusie is dat de nieuwe motor het maximale koppel veel hoger maakt dan de testastretta (eigenlijk vrij dicht bij de superquadro), maar dat de variabele inlaat timing dit in ieder geval gedeeltelijk zou moeten compenseren. Ik kijk ernaar uit om te zien welke nieuwe motormodellen met deze motor deze week op de EICMA gepresenteerd zullen worden.

Discussion starter · #38 ·
Ik kan me vergissen, maar ik vermoed dat we geen enorm verschil zullen voelen in het gevoel van de Testastretta-motor versus de nieuwe V2-motor qua vermogen en koppel; het grootste verschil kan de verfijning van de nieuwe V2-motor en gewichtsbesparing zijn.

Ik kan me vergissen, maar ik gok dat we geen enorm verschil zullen voelen in het gevoel van de Testastretta-motor versus de nieuwe V2-motor qua vermogen en koppel; het grootste verschil kan de verfijning van de nieuwe V2-motor en gewichtsbesparing zijn.
Ik denk (hoop?) dat de nieuwe wat meer trekkracht/gevoel aan de bovenkant zal hebben dan de TS 11*. Hij heeft immers een kortere slag en een grotere boring, dus zal hij zeer waarschijnlijk meer toeren maken.

Discussion starter · #40 ·
Ik denk het wel, een beetje... maar ik ben er vrij zeker van dat de nieuwe V2-motor veel verfijnder zal aanvoelen. Mijn Superquadro voelt veel verfijnder aan dan de Testastretta.

21 - 40 of 207 Posts