Die eerste foto (geen rijder) is een beetje vreemd, aangezien er niemand op zit maar de zijstandaard omhoog staat.Weet niet zeker of die foto's echt zijn... maar de laatste twee lijken het wel te zijn. Kan zelfs zien wat de nieuwe swingarm lijkt te zijn.
Het leunde tegen de vangrail.Die eerste foto (zonder rijder) is een beetje vreemd, want er zit niemand op, maar de zijstandaard staat omhoog.
Ik dacht dat de nokkenassen door tandwielen werden aangedreven, niet door kettingen?Conventionele klepveren, dus geen desmo, maar geen verhoging van de klepcontrole-intervallen. Distributiekettingen behouden van superquadro.
En toch toont een van de foto's in de link van triplesapper riemen. Zeer verwarrend.Het lijkt erop dat de huidige Superquardro V2 aan de basis van de motor tandwielen heeft naar een korte ketting, en dan aan de bovenkant van de ketting naar tandwielen naar nokkenassen.
Terwijl de nieuwe V2-motor blijkbaar een ketting direct naar de nokkenassen heeft. Dus niet gerelateerd aan de huidige Superquardro V2-configuratie.
Dat zou geweldig zijn. Maak de motor ook robuuster. Het aantal motoren dat is vernietigd of beschadigd door defecte kettingspanners is aanzienlijk.Ik dacht dat de nokkenassen door tandwielen werden aangedreven, niet door een ketting?
Ik denk (hoop?) dat de nieuwe wat meer trekkracht/gevoel aan de bovenkant zal hebben dan de TS 11*. Hij heeft immers een kortere slag en een grotere boring, dus zal hij zeer waarschijnlijk meer toeren maken.Ik kan me vergissen, maar ik gok dat we geen enorm verschil zullen voelen in het gevoel van de Testastretta-motor versus de nieuwe V2-motor qua vermogen en koppel; het grootste verschil kan de verfijning van de nieuwe V2-motor en gewichtsbesparing zijn.